PROJECTEN
REVOLVE- webteksten en concept
100% geluk, 0% CO₂. Vertel het verhaal van een nieuwe creatieve conceptontwikkelaar in een paar woorden. Dat was de opdracht. Het resultaat? Een frisse website met pakkende verhalen en teksten. Voor Revolve/Jajo schreef ik de verhalen, webteksten en dacht mee over de introductie van dit nieuwe merk.
WAALFRONT- conceptontwikkeling en ruimtelijk onderzoek
De kop van Waalfront: hier komt alles samen. De rivier de Waal in hoog en laag water, de stad Nijmegen en de escape naar de nabijgelegen Ooijpolder. Hoe doe je recht aan al die kwaliteiten en ontwikkel je een sterk woonconcept? Voor de gemeente Nijmegen deed ik onderzoek naar doelgroepen, woonbehoeften en mogelijke ruimtelijke concepten.
MUSEUM DE LAKENHAL - interim management, campagne, retail, fondsenwerving en educatie
Na 4 jaar sluiting opende museum De Lakenhal in Leiden opnieuw haar deuren. Een stadsmuseum met ruimte voor kleine en grote verhalen. Ik kreeg de fantastische opdracht om de openingscampagne, eerste tentoonstellingen, winkel, educatieprogramma en fondsenwerving mede op te zetten.
HAVERLEIJ- conceptontwikkeling
Wonen in een kasteel, dat overkomt je niet elke dag. Het plan Haverleij bestaat uit 9 postmoderne kastelen, waarbij uiteindelijk slechts 10% van het hele gebied bebouwd is. Zo staat de natuur centraal. De laatste kastelen, waaronder Heesterburgh, kent net weer een nieuwe interpretatie van het concept. Voor dit plan ontwikkelde ik samen met Heijmans, BPD en natuurlijk architect Soeters een doelgroepenanalyse en geactualiseerd programma van eisen.
THE ULTIMATE SAILOR- tentoonstelling en campagne
De zeeman, bestaat hij nog? En wie is dat eigenlijk? Voor Het Scheepvaartmuseum ontwikkelde we als development team van Het Scheepvaartmuseum een campagne voor de fototentoonstelling 'The Ultimate Sailor'. We haalden fondsen binnen, een samenwerking met Unseen, produceerden een essay over dit thema en haalden een heel nieuw publiek binnen.
SLUISEILAND - projectcommunicatie
'Kijk met je hart' , zo startte de inzet voor het nieuwe stadseiland in hartje Vianen. Inmiddels staat het er. Voor Smit's Bouwbedrijf en samen met architectenburo's Rijnboutt en Heren5 pakte ik de tender- en omgevingscommunicatie op. Met als kers op de taart de indrukwekkende Mosesbrug.
COMOVE- branding en communicatiestrategie
Leiderschap in organisaties vraagt veel van managers. Hoe zorg je dat zij met elkaar en in de organisatie de juiste dialoog blijven voeren? Trainers en leiderschap coaches Wouter en Geert startten samen Comove: een aanpak en maatwerk programma dat mensen beweegt en in beweging brengt. Ik ontwikkelde de brandname, het logo en de communicatiestrategie.
SPARK CAMPUS- strategie, innovatie en communicatie
Een toekomstbestendige leefomgeving vraagt om veel meer dan techniek alleen. SPARK Campus brengt bedrijven, overheden en talent bij elkaar om tot nieuwe inzichten en innovaties te komen. Voor deze opdrachtgever pakte ik de communicatiestrategie, programma- en dienstenontwikkeling en marketing op. Inmiddels is SPARK een hub van formaat en de eerste XL makersplek die toegankelijk is voor iedereen.
DICO TERREIN- conceptontwikkeling
Van beddenfabrikant tot nieuwe woonwijk. Voor Heijmans was ik betrokken bij de opzet en conceptontwikkeling van deze nieuwe wijk in Uden, waar ruimte is voor ruim 200 woningen.